Jak kręcić gazetowe rureczki

19:32

Moi drodzy

Naszą przygodę z papierową wikliną musimy zacząć od nauki kręcenia papierowych rurek, bez tego ani rusz, gdyż nikt jeszcze nie wpadł na pomysł produkowania ich seryjnie.

Najpierw  należy zgromadzić odpowiednią ilość gazet lub papieru  do ksero.

W moich pracach najchętniej wykorzystuję duże dzienniki - u mnie sprawdza się "Gazeta Prawna"," Głos Szczeciński", "Wyborcza" i to nie ze względu na wartości w nich prezentowane, ale z uwagi na bardzo przyzwoitej jakości papier.
Odradzam używania gazetek reklamowych - papier jest jakości papieru toaletowego, łatwo się rwie i ma brzydki, szary kolor.

Następnie złożoną gazetę trzeba pociąć wzdłuż krótszego boku na 4 równe paski (ok 7 cm szerokości). Wszystkie paski dzielę na 2 kupki: te z białym rantem i te ze środka strony.

Teraz przygotujcie sobie patyczek od szaszłyka i zwykły, biurowy klej.

Patyczek od szaszłyka kładziemy przy dolnym, prawym rogu paska prawie równolegle do dłuższej krawędzi.
Zaczynamy zwijać rurkę prawą ręką kręcąc patyczkiem, a lewą podtrzymując pasek.

Nie ściskajcie kurczowo papieru, niech swobodnie przepływa przez Wasze palce - dajcie mu szanse ułożyć się zgodnie z działającymi siłami ffizyki. Papier zgnieciony, wymęczony nie da się już skręcić,


Na filmie poniżej widać, jak ukręcić taką papierową rurkę.

Odpowiednie ułożenie paska gazety powoduje, że rurka ma kolor rantu gazety (w większości biały) bez nadruku gazetowego lub z nadrukiem gazetowym z pasków ze środka arkusza gazety.


a tutaj pokazano kręcenie rurek z papieru ksero


Pamiętajcie proszę, iż trzeba nabrać troszkę wprawy, by kręcić rurki tak, jak kobitki na filmach.

Nie zniechęcajcie się więc pod żadnym pozorem,a jeśli rozbolą Was łapki od kręcenia możecie sobie pomóc tak:

pomoc dla kręcących rureczki

Do dzieła więc, kręćcie tak dużo, jak się da, trening czyni mistrza ! 


You Might Also Like

6 komentarze

  1. Dlaczego jak wyciągam szaszłyk to rozwija mi się cała rurka? co robię nie tak?

    OdpowiedzUsuń
  2. witam:D... ja właśnie mam ten sam problem.....:((((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zaczynam od górnego prawego rogu,tak mi wygodniej, nakładam klej na dolny róg i wtedy rurka się nie rozwija :)
      powodzenia
      anusza

      Usuń
  3. a moje rurki są cieńsze w środku a szersze na początku i końcu, trzeba kręcić, kręcić, kręcić a i tak nie nabierzemy takiej wprawy jak Maggii ;))))
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu, nabierzecie, po pierwszym tysiącu rureczek...

    Aniu sprawdź ustawienie patyczka, musi być niemal równoległy do brzegu paska. Czasem zdarza się tak jak opisałaś, jeśli paseczek jest zbyt cienki w stosunku do długości paska. Spróbuj ukroić troszkę grubsze paski gazety.

    I ćwicz! ćwicz :))))

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki Maggii, mam za sobą pierwsze koszyki ale ze względu na te moje rurki wyplatam z pogniecionego szarego papieru, to tzw. moje gnieciuchy ;)
    Ania

    OdpowiedzUsuń