Duży koszyk z pudełka

14:08

Dzisiaj chciałabym pokazać kosz, który zrobiłam niedawno z przeznaczeniem na trzymanie dupereli robótkowych:


Zrobiony jest na podstawie z pudła kartonowego po ryzach papieru A4, gdyż zależało mi, aby był mocny i sporych rozmiarów.

Podstawa i scianki to ucięty karton (do wysokosci białego koloru), do którego przykleiłam od zewnetrznej strony rurki osnowy.
Na nie nakleiłam gazetowe rureczki oplatając pudło jak sznurkiem - rureczka za rureczką.
Nastepnie wyplotłam górę zwykłym splotem ósemkowym, kończąc go pojedynczym warkoczem.
Jeszcze tylko uszka i można było malować !

Dół to resztki białej farby akrylowej  jako pozostałosć po malowaniu mieszkania. Dodałam kropelkę pigmentu w kolorze karmelu i całosć nabrała leciutkiego odcienia ecri.
Lubię ciepłe kolory - czystej bieli używam tylko wtedy, kiedy muszę. Malowałam 3 razy aby zakleić farbą przerwy miedzy rureczkami.

Częsć plecioną zabarwiłam bejcą wodną w kolorze orzecha - bardzo lubię ten odcień.
Po wyschnięciu farby i bejcy cały koszyk pociągnełam cienką warstwą bezbarwnego wodnego lakieru Domalux.

Teraz czas na zdobienie.


Tulipanki zostały wyciete z górnej warstwy papierowej serwetki pojedynczo, kwiatek po kwiatku. Nastepnie nakleiłam je metodą decoupage układając w taki własnie bukiet.

Motyw wysychał przez noc i rano kosz był gotowy do lakierowania.
Ale zanim to sie stało srodek koszyka, tam gdzie nie było plecionki a było widać karton okleiłam zwykłą scienną tapetą w pasującym kolorze.


Tapety źle się farbują, mają warstwę wierzchnią nie przyjmująca farby (co sie bardzo chwali na scianach) więc trzeba od razu zdecydować sie na końcowy kolor.

Resztki tapet to jedna z tych rzeczy, które zbieram namiętnie sądząc, i słusznie jak widać, że na pewno sie przydadzą.

A więc zostało nam lakierowanie: warstwa lakieru wodnego, a po wyschnieciu jeszcze jedna lakierem błyszczacym.

Kokarda papierowa wieńczy dzieło!




Nie wyrzucajcie kartonów - zróbcie z nich piękne pudełko.






You Might Also Like

1 komentarze