Puzderka z pokrywką

23:14

Znajoma poprosiła mnie o zrobienie dla niej puzderka, koniecznie z przykrywką.

Niestety, nie sprecyzowała innych szczegółów, więc postanowiłam zrobić ich kilka tak, by miała wybór, również kolorystyczny:


Pierwsze, zielone pudełeczko ma nakładaną pokryweczkę z ozdobną, papierową kokardą:


Wierzch pokrywki i spód koszyczka został ozdobiony zwykłym papierem do pakowania prezentów.

Nie jest łatwe elegancko przykleić go do kartonu, bo lubi się zrywać i marszczyć. Wypróbowałam wiele metod i dla mnie najlepsza jest ta:

- trzeba wyciąć kształt z ozdobnego papieru mniej więcej odpowiadający kartonikowi, na który będzie naklejony
- następnie moczymy go przez chwilkę w wodzie
- wyciągamy i delikatnie odciskamy nadmiar wody w papierowy ręcznik lub ściereczkę
- nakładamy klej na karton (u mnie wikol) i czekamy chwilkę, aż podeschnie
- delikatnie przyklejamy papier do kartonu starając się wycisnąć nadmiar powietrza i ewentualne bąble

Kiedy kartonik wyschnie przycinamy wystający poza kartonik papier i można zacząć wyplatać. Wypleciony barwimy bejcą i lakierujemy.
Papier ozdobny polakierowałam lakierem olejowym. Bardzo lubię ten produkt, daje bardzo ładny błysk, taki "szklany efekt". Dość długo schnie (około półtorej doby) i nie lubi grubych warstw. Poza tym leciutko zażółca papier.

Niebieskie pudełko w nietypowym kształcie baryłeczki ozdobione zostało metodą decoupage:


Na pokrywce, w środku koszyczka i na zewnątrz przyklejone zostały delikatne, niebieskie kwiatki.
Całe puzderko jest pomalowane farbą akrylową, a kolor uzyskałam dzięki błękitnemu pigmentowi.
Pudełeczko posiada klapkę przymocowaną ozdobną, granatową rafią.

Pozostałe dwa pudełka: ecri i białe są bardzo podobne.



Oba posiadają naklejone wzory w róże zarówno na wieczkach, jak i w środku pudełek.

Charakterystyczne na wieczkach jest to, że na kartonik zostały naklejone papierowe rurki a dopiero na nie po pomalowaniu dodałam decoupage. Ta metoda pozwala uzyskać ciekawą fakturkę na pokrywkach i bardzo ładnie prezentuje motywy serwetkowe.
Każde z puzderek pomalowałam farbą akrylową i dwoma warstwami lakieru. Następnie lekko pozłociłam krawędzie  
Na pudełeczku ecri wzorek różany został podrasowany złotym reliefem.

Mojej znajomej podobały się pudełeczka bardzo, co niezwykle mnie ucieszyło.
Miała problem z wyborem i po długiej debacie wzięła białe.


You Might Also Like

0 komentarze