Koszyczki z rączką

15:31

Witam

Doczekały się prezentacji trzy różne koszyki z rączkami. Każdy z nich został inaczej wypleciony i barwiony, różnie także wykonałam rączkę.

Pierwszy z nich to nieduży koszyczek cały wypleciony z rurek z papieru ksero. Na części z nich  został przed skręceniem wydrukowany zielony pasek na zwykłej atramentówce. Po skręceniu otrzymałam ładne, zielone rureczki.

Ścianki plotłam dwoma kolorami rurek, a że użyłam parzystej liczby rurek osnowy to mój wzorek ułożył się w pionowe pasy.
Rączka zrobiona jest z dwóch rurek z drucikiem w środku. U góry prostym sposobem "na ósemkę" połączyłam obie rurki.
Troszkę wiosennych ozdóbek i  - koszyczek zmienił właściciela :)

Drugi koszyk także pleciony rurkami z papieru ksero w trzech kolorach: białym, pomarańczowym i zielonym.


Splot trzema kolorami tzw. gima czyli w użyciu trzy rurki naraz. Warkocz widoczny przy rancie został doklejony.
Koszyk po wypleceniu po całości pomalowany kawą rozpuszczalną.

Rączka wykonana podobnie jak w zielonym koszyczku z tą różnicą, że rurki są trzy. Musicie uwierzyć mi na słowo, bo na zdjęciu tego nie widać.
Kokarda i sizal dopełniają całości. Fajny koszyk na pisanki w stylu rustykalnym.

Ostatni z koszyków to klasyczna plecionka z kartonowym dnem wykonana splotem ósemkowym.


Rurki stanowiące rączkę zostały owinięte papierową wstążką. Z tej samej wstążki zrobiłam listki "cukierkowych" różyczek.

Każdy z tych koszyczków jest do wykonania w jeden wieczór. Nie są trudne i nie wymagają wielu rurek. 

pozdrawiam

You Might Also Like

15 komentarze