Kurs podstawowy plecenia z papierowej wiklimy - Marszewska Góra 31 sierpień 2012

12:36

Witam

Choć w poprzednim poście kajałam się z zadeklarowanego wakacyjnego lenistwa to był jeden chlubny wyjątek.
Otóż dałam się skusić na poprowadzenie kursu w ośrodku prowadzącym zajęcia z niepełnosprawnymi osobami w Marszewskiej Górze koło Przywidza.
Troszkę trwało zanim udało się nam zgrać terminy lecz w końcu dotarłam do malowniczo położonej wioseczki z przepięknym, stylowym budynkiem starej szkoły w roli głównej.

Czy to cudna trasa wiodąca przez nasze niezwykłe Kaszuby, czy zapach świeżo zroszonego porannym deszczem lasu, czy tez widok stylowego zabudowania z czerwonej cegły a już na pewno przemiłe, gościnne i bardzo serdeczne gospodynie sprawiły, że w sposób szczególny wspominam to piątkowe przedpołudnie spędzone z bardzo zdolnymi kursantkami na pleceniu papierowych koszyczków.


Sale i korytarze tego wyjątkowego miejsca były udekorowane ręcznymi wyrobami tworzonymi przeróżnymi technikami. Widać było i czuć ducha "robótek ręcznych" !
Panie bardzo sprawne manualnie świetnie załapały technikę i koszyczki powstawały błyskawicznie. Znalazł się czas i na wspólny posiłek i na opanowanie techniki wykonywania papierowych, "cukierkowych" róż.

Każda kursantka ukończyła swój pierwszy koszyczek i choć tylko cztery z nich zdążyłam złapać i uwiecznić dla potomnych ich pracę, musicie wierzyć mi na słowo, że wszystkie plecionki były równie staranne i urocze, jak te poniżej. A więc podziwiajcie:



Mam nadzieję, że powiodą się nasze plany i z sympatycznymi Paniami spotkam się ponownie na bożonarodzeniowym pleceniu choineczek!

pozdrawiam

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Piękne koszyczki!!! Chętnie bym wzięła udział w takim kursie!!!

    OdpowiedzUsuń