Po kaszubsku

14:09

Witam

Jestem pod wrażeniem wzorów kaszubskich, ich kolorystyki, dbałości o szczegóły i niezwykłej delikatności motywów. Już raz wykorzystałam folklorystyczne wieczka w moich koszykach i teraz do nich wracam, ale nieco w innej odsłonie.

Poproszona zostałam o zrobienie dużego, "kaszubskiego" pudełka w kolorze brązowym. Długo szukałam odpowiedniego odcieniem koloru bejcy na rurki, bo jak powszechnie się uważa kolory motywów kaszubskich to przede wszystkim czerwień, żółć, niebieski, zieleń i czarny. I gdzie to wpasować brąz?
Poszukałam w necie i natrafiłam jednakże na wzory kaszubskie w delikatnych odcieniach brązu i pomarańczu. To "Szkoła Wdzydzka", gdzie dominują delikatne barwy a wzór rozciągnięty jest symetrycznie w cztery strony świata. I właśnie taki motyw rozgościł się na moim wieczku ! Rurki zabarwiłam "kasztanową" bejcą.

Pudełko na bazie kartonowego dna o wymiarach papieru A4. Spore, z nakładana pokrywką.


Cudny wzór wdzydzki na wieczku pokrywki oraz na spodzie koszyka.



Dwa kontrastowe paseczki nieco ożywiają pudełeczko.
Pokrywka została wykończona podwójnym, grubym warkoczem.


Klientka zadowolona odebrała pracę a mnie smutno było się rozstać z  tymi ciepłymi kolorkami więc szybciutko skleciłam drugie pudełko, bardzo podobne z tym, że znacznie mniejsze i owalne.




Jeśli komuś również zapadło w serducho owalne pudełko jest do kupienia .

pozdrawiam

You Might Also Like

0 komentarze