0. Jak zrobić filiżankę z papierowej wikliny - kurs w pięciu etapach

20:20

Witam

Z ogromnym opóźnieniem więc i ze skruszoną miną przedstawiam moją wersję kursu wyplatania filiżanki ze spodeczkiem.

Cały kurs podzieliłam na pięć etapów:
- dolny rancik
- ścianka
- ucho
- zakończenie
- spodek

Każdy z etapów jest oddzielnym postem tak, aby można było łatwo i w czytelny sposób wrócić do interesującego Was etapu czy przypomnieć sobie konkretną rzecz.

Plecenie filiżanki to nic innego jak wyplatanie podstawowego koszyka z kartonowym dnem. Ucho filiżanki to uchwyt, jakich wiele w kubkach, koszach wielkanocnych, koszykach domowych z raczkami. Wyplatanie spodka bardzo przypomina wyplatanie pokrywki więc przechodząc wszystkie etapy kursu mamy spory zakres wiedzy i spokojnie wypleciemy dużo prac prezentowanych na moim blogu.

Do wyplatania filiżanki użyłam rurek z gazety, zabarwionych bejcą wodną do drewna z domieszką lakieru wodnego w proporcjach 4:1. Spód filiżanki i spodeczka zdobi wydruk z drukarki atramentowej.

Naszym celem jest wyplecenie filiżanki z podstawkiem, właśnie takiej:



A więc zaczynamy!

Najpierw przygotujcie sobie:

-  około 40 kolorowych rurek osnowy - u mnie w kolorze zielonym
- około 40 kolorowych rurek do wyplatania - u mnie ciemnobrązowe
- dwa wydruki atramentowe ładnego obrazka lub kawałek ciekawej tapety czy innego zdjecia
- wzornik czyli coś o kształcie zbliżonym do filiżanki, koniecznie bez ucha - u mnie miska
- coś do obciążenia wzornika np. zakręcony słoiczek z wodą
- dwa kartonowe kółka o średnicy spodu wzornika
- dwa kartonowe kółka o średnicy o 5 mm większej, niż poprzednie
-  klej najlepiej Magic
- dwa druciki florystyczne 

Przed rozpoczęciem wyplatania musicie zrobić dwa "słoneczka", czyli wkleić rurki osnowy pomiędzy kartonowe dna. Nie pomylcie wielkość: mniejsze kółeczka sklejamy ze sobą i większe ze sobą.
Ten etap pokazałam TUTAJ więc nie będę się powtarzać. Po sklejeniu rurek przyklejcie na kartoniki po jednym obrazku.

Po wyschnięciu całości możemy rozpocząć wyplatanie. Poniżej linki do poszczególnych etapów.

na początku DOLNY RANCIK 

teraz ŚCIANKA 

czas na UCHO 

zakańczamy koszyk POJEDYNCZYM WARKOCZEM 

a na koniec SPODECZEK 

Zrobione? To pochwalcie się proszę swoimi plecionymi filiżankami!

pozdrawiam

 




You Might Also Like

0 komentarze