Duże skrzynki z obrazkiem

12:07

Wczoraj była masa solna i aniołki no to dzisiaj dla odmiany pokażę skrzyneczki, aby Was nie zanudzić tymi świątecznymi ozdobami.



Pudełka w stylu vintage pokazywałam w tym poście i również tutaj troszkę było o tego typu wyrobach.
Takie wyroby należą do dość praco i czasochłonnych, gdyż sporo uwagi należy poświęcić samemu wieczku.

Zaczynamy od wieczka: na tekturkę na środeczku naklejamy wybrany obrazek wydrukowany na drukarce atramentowej. Zawsze kładziemy klej (tutaj użyłam wikolu) na tekturę i cieniutką warstwę na kartkę z obrazkiem. Delikatnie dociskamy starając się nie pocierać palcami po obrazku, aby go nie rozmazać.

Obrazek musi wyschnąć a my możemy przygotować drugą część wieczka, czyli warstwę "z dziurą", którą nakleimy później na spodnią cześć wieczka tak, by było widać obrazek.

Wycinamy tekturkę identyczna jak spodnia część, następnie w środeczku wycinamy otwór w dowolnym kształcie nie większy jednak, niż nasz obrazek. Teraz trzeba tę reprezentacyjną warstwę ozdobić.
Można zastosować wiele metod, naprawdę ogranicza nas tylko wyobraźnia, ja pokażę trzy różne na kolejnych wieczkach.

Wieczko zielone zostało oklejone paskami papieru do ksero. Dało to nierówna strukturę i fajny efekt drewna:


Po pomalowaniu i lakierowaniu leciutko je pozłociłam i złotym reliefem dorysowałam wywijaski.

Wieczko hebanowe zostało oklejone mocno pogniecioną kartką papieru, na na koniec przetarte srebrną farbką:


Na wieczku brązowym nakleiłam rurki z papieru ksero i także lekko przetarłam je złotem:


Kiedy obie części pokrywek wyschną sklejamy je ze sobą w środek wkładając gazetowe rurki jak do zwykłego koszyka.
Pleciemy zgodnie z założeniem - u mnie koszyk zielony ma nakładana pokrywkę:


 a dwa następne pokryweczki przywiązane rafią:



Same koszyki skrzyneczek plecione są standardowo splotem ósemkowym na wzorniku.

Malowane bejcami wodnymi: zieloną z domieszka żółcienia i kasztanową oraz bejca spirytusową: heban.
Polakierowane lakierem nitro matowym po całości łącznie z wieczkami, jedynie na same obrazki położyłam lakier nitro z połyskiem. 
Obrazki wymagaja wielokrotnego lakierowania cienkimi warstwami lakieru, tu położyłam cztery warstwy.
Nie należy używać wodnego lakieru, gdyż wydruki z drukarki atramentowej mogą się rozmazać.

Aby dodać vintagowego szyku na koniec gdzieniegdzie  leciutko posrebrzyłam i pozłociłam skrzyneczki oraz wieczka.

Wszystkie wielkości A4 mogą być  bardzo fajnym prezentem pod choinkę !!!




You Might Also Like

8 komentarze